Ik ben bezig met het inrichten van een kinderopvang en wil graag iets groens aan de muren toevoegen. Planten zijn lastig, omdat kinderen eraan kunnen trekken of aarde kunnen morsen. Daarnaast zoek ik iets wat de ruimte rustiger maakt, omdat het geluid snel weerkaatst. Heeft iemand ideeën voor een natuurlijke, veilige en onderhoudsvrije wanddecoratie?
top of page

bottom of page
Wat een leuk project! Een paar jaar geleden hielp ik met de inrichting van een vergelijkbare ruimte, en we stuitten toen op hetzelfde probleem. Planten waren niet praktisch, en gewone schilderijen voelden te kil. Uiteindelijk kwamen we uit bij mosschilderijen. Deze bestaan uit echt mos, maar zijn gestabiliseerd, wat betekent dat ze geen water of zonlicht nodig hebben en volledig onderhoudsvrij zijn. Een bijkomend voordeel is dat ze de akoestiek verbeteren, waardoor het in de ruimte minder lawaaiig is. Dit maakt het perfect voor een kinderopvang! Wij hebben toen een paar vrolijke ontwerpen laten maken via https://www.ekomoss.nl/mosschilderijen/, en het resultaat was geweldig. De ruimte voelde meteen warmer en uitnodigender aan, en zowel de kinderen als de ouders waren er dol op. Als je iets zoekt wat veilig, duurzaam en decoratief is, dan zou ik mosschilderijen zeker aanraden.